Hanya dikau only you..

Bismillahirrahmanirrahim
Azian Athirah like this..:-)


video

Ingat2 itu remember,
Jgn lupa itu don't forget,
Saya syg kamu,
I love you,
Hanya di kau only you..


Wallahua'llam


Salam Indah,
Firashatul Jannah

What you can find in...

Bismillahirrahmanirrahim..(ikhlaskan)
   Salam'alayk...
      
  Disebabkn sy tidak dpt meng'post' entri untk mama n abah sempena hari lahir mereka yg sy sgt syg ini... jadi, untuk entri kali ni sy ingin bercerita tntang mama n abah...;-) jgn marah naa..

   hmmm.....related to the title..
What you can find in ABAH'S CAR...huhu...
  1. Beg sekolah abh n kotak pensilnya...:-)
  2. Kertas2 sprti kertas soalan dn sbgainya
  3. Bola (YG NI WAJIB..)
  4. Baju anak aka baju adik sy..
  5. Jersi bola (studnt abh punyer) tapi yg ni kdg2 je laa..tak selalu..(sebab busuk ya rabbi..)
  6. Surat2, slip2, iklan2, mm..bil2...:-) (abh suke bt koleksi  ;-P)
  7. kdg2 ada barang sy.. tapi sikit je laa.. (cover2)
  8. Botol air.. tak pernah putus botol air dlm kereta abah stakat ni..;-)

Tu je kut..brg mama tak pernah dijumpai dlm kereta abah..tak tau mengapa..hee..:-)
  Tapi..kereta abah jenis kereta yg sgt lasak, dn sy suka, sebabnya sgt tinggi...
Kereta abah boleh ada dua choice tempat letak brg n 'org'(perlu drunding lg)..mm..nak indoor ke outdoor, dua2 boleh..:-)
   Sy n adik sgt suka duduk outdoor..huu..(outdoor?? betul ke??)
Sy kdg2 ja bwk kereta ni sbbnya sgt gayat..huu..lepas tu tak reti nak agak...

ok.. Next...

What you can find in MAMA'S CAR...hmm..

  1. Beg tangan n beg laptop
  2. Kasut
  3. Kertas2 n buku2

mm.. tu je la kut... sebab mama mmg tak suka brg banyak2 dlm kereta, kereta is kereta n rumah is rumah.. kalau kereta tu rumah, angkut la sekali tong2 gas kat dapur tu..huhuhu :-) mama sy seorng yg sgt berdisiplin dlm kekemasan, kebersihan n ad lagi...:-) jd... begitulah....
   sy pernah sekali ja bwk kereta beliau, sbbnya sy tak berani bwk due to tak reti nak agak..n agak takut sebab besar skit..:-)

ok.. seterusnya...

What you can find in SI PUTIH..(ni dah out of syllabus ni)
  1. Botol air
  2. Buku + majalah
  3. Mostly brg sy..huhu..:-)

Si Putih ini sgt berjasa..mengusung sy kesana kemari...walaupun dia kecik..:-)
   Harapan sy pd si putih.. jgn bt hal eyh.. sy akn jg awk sebaik mungkin..:-p

Itu shja..contengan hidup sy bt kali ini...


Kpd mama n abah... SELAMAT HARI LAHIR...!!


Wallahua'llam

Nota cinta sy bt shbt2... 'Usrah Tunjang Tarbiyyah'


Salam Indah,
  Firashatul Jannah


p/s : ad org tu tgh exam..sy doakan semoga dia berjaya.. sy syg dia..:-)

Apa Khabar Jodohku?

Bismillahirrahmanirrahim...(ikhlaskan)
  Maaf kalau entry kali ini agak..mmm...apa ya...hmm....;-p
Tapi sy sgt suka dgn artikel ini..tak tahu knpa, tapi suke..like2..:-p                           
     kredit to Andhika Al-Banjari fi iluvislam..;-)


Apa khabar jodohku?
Berat rasanya kelopak mataku untuk tertutup. Bagaimana dengan kamu?
Apa kamu selalu terbangun di sepertiga malam terakhir? .. dan apakah mulutmu terus menerus berzikir dimalam hari?

Jujur aku rindu kamu, wahai jodohku..

Tapi saat ini belum detiknya untuk kita bertemu, bukannya aku tak mahu, atau aku tak rindu. Tapi sememangnya, kerana perjalanan kita masih panjang, dan masih banyak kewajipan yang harus kita penuhi saban waktu.


 Kadang–kala aku berfikir, apa nanti saat subuh tiba kau akan membangunkanku? Mengajakku bertafakur dan bersujud kepada-Nya?

Berat hati ini menantikanmu, gelisah pula hati ini memikirkanmu.
Adakah kau selalu menghiasi langkahmu dengan kebaikan-kebaikan?. Apakah nanti saat zuhur tiba, kau akan meninggalkan kesibukanmu sementara, hanya untuk menghadapNya?

Jodohku, sihatkah kamu?

Kalau aku berada disampingmu saat ini, mungkin aku akan merawatmu dengan penuh kasih sayang.

Jodohku, sabar dan tenanglah..

Aku disini masih bersabar menanti mu. Janganlah hatimu bersedih, senyumlah.. kerana aku yakin kebahagiaan akan selalu menyertai kita.
Jikalau detik ini hatimu sedang terluka, berwuduklah.. dan dekatkanlah dirimu kepada-Nya. Tetapi disini aku berharap agar kamu baik-baik saja.

Jodohku, aku rindu..

Bilakah kita akan bertemu?. Begitu banyak hal yang ingin ku ceritakan kepadamu. Begitu banyak pula harapanku untuk menantikan nasihat–nasihat mu.
Hati ini kosong, dan hati ini tak sabar menanti kehadiranmu yang kan membalut dan menyembuhkan luka dihatiku.

Jodohku..

Adakah kau juga rindu padaku?. Bagaimana dengan Quranmu?. Sudahkah kau baca diantara maghrib dan isyak?. Apa yang kau fahami dari surah itu?. Ceritakanlah kepadaku.. ingin aku mendengarnya.
 Dan begitu juga dengan keluhanmu, aku sedia mendengarnya..
Apa perubahan  yang kau lakukan dari hari ke hari?. Semakin baikkah?. Ketahuilah, ku hanya mengharapkan yang terbaik buatmu.

Jodohku..

Disetiap langkahku dan seusai solatku, ku bisikkan AL-Fatihah untukmu, agar kau selalu berada dijalan-Nya.
Bersabarlah sayang, waktu-waktu ini bukanlah waktu yang lama.. dan ingatlah sayangku, janganlah sampai dirimu tersalah memilih jalan.

Jodohku..

Nantikanlah diriku, dengan perbagai kebaikan yang nantinya akan membawa rahmat untuk kita dari-Nya.
Jagalah dirimu dari hal-hal yang dilarang agama.. kerana aku mencintaimu secara tulus dan ikhlas demi-Nya.

Jodohku..

Bersiaplah kau untuk mencintaiku secara tulus dan redha menerima segala kekuranganku dan membenarkanku dikala aku salah.

Sayang, berusahalah membahagiakan orang tuamu .. dengan menjaga sikapmu dan tutur katamu. Aku yakin kau adalah seorang yang sabar, seorang yang cekal, seorang yang boleh membesarkan anak–anak kita kelak dengan penuh hikmah.
Ingatlah, jangan pernah dikau merasa keseorangan.. kerana aku disini masih setia menantimu.

Jodohku..

Seandainya siang sudah berlalu.. pejamkanlah matamu dengan buaian doa dariku yang selalu kuhadiahkan untukmu. 

Jodohku..

Ingatlah sayang, aku selalu ada untukmu..
Semoga kerinduanku ini akan terjawab, seiring berjalannya waktu.. dan semoga ALLAH yang maha Esa selalu membimbing kita ke jalan yang diredhai-Nya. Amin.



Wallahua'llam

Salam Indah,
Firashatul Jannah


Selamat Hari Ibu

Bismillahirrahmanirrahim..(ikhlaskan)


Dgn PEnuh RASA CINTA 
 IbarAT aIR YG penuh di TAKUngan
MenGalir TanpA HEnTI

SITI ATHIRAH BT MOHD ZUKI

dgn ini

mengucapkan




kpd 

IbunDA tERcinTA 






MoGA reDHA & kAsIH sYg ALlah menGIRinNgi setIap lAngkAH mAma..!!


Sy CiNTA MamA..!!!



sALam Syg bt Mama,
Kakak

Nak ke..??

Permulaan basmalah penuh barakah...(ikhlaskan)
 Salam'alayk..

 kaifahal..?? huhu.. sihatt..(sape suruh jwb?) :-p
hmm.. ingin bercerita sejenak..
mmm.. cerita ni agak kelakar bg sy..(dh basi dh pun cerita ni)
 Balik rumah hrtu mcm2 cerita kedengaran di telinga (eceh)..
Termasukla cerita k.anis nak bertunang..waahh.. (nak jugak2..galokk!!)
  kEesokan harinya berkunjung lah sy kerumah beliau..
K.anis tgh sibuk siapkan hantaran dia.. lawa2.. warne purple + pink...;-)
  Yg best tu, dia sdg menggubah hantaran pihk lelaki yg akn diberikan kpd dia... senang cerita dia gubah barang dia sendiri laa..aduhai.. sy secara innocentnye telah ter'join' skali dlm segmen gubah-menggubah tersebut...huhuhu...(mula la berangan.. nanti nak tunang nanti nak mcm ni, kawin nanti nak mcm nie...:-p)
 Dalam sembang menyembang tu, k.anis pun pesan...
    ' Tirah sabar ye..nanti tirah pulak..' dia gelak...
Aduhh... 'Tgh sabar la ni kak...' eceh..kontrol..(eyh...betul..)
  'Eyh.. kalau tak sabar pun tak pe... kalau nak boleh je..' tiba2 mak interfere..huhu
' Kalau nak skrang tak pe la, kite jemput org2 dekat je, jamu pun kita jamu biskut kering cicah ayaq teh jer, baju pun pakai baju biasa2 dah la...' waduh2... kemas molek ayat..huhuhu.. sgt memberi pengajaran...:-)
 Amboih..ada hati noh... belajaq pun tak habih lgi...huhuhu...
 'Nak ke mcm tu..' mak tanya.. huhuhu
SEMESTINYA LA TAK MAUUU...!!
    'Haa..tak mau bt cara tak mau..belajaq bg habih dulu..'
Me..ok..:-)
   begitulaah...

Selamat Bertunang k.anis


Nak cerita yg sebenarnya... tak semudah yg disangka...
  Tgk stkt persiapan nak bertunang pun... erk.. hmm..mcm tu lah...
 Apatah lg persiapan mendirikn baitul muslim...(pa ceroh baitul muslim..!)
Jadi... ab gotrans ku sekalian...bo la bo galok ngak..bo3(gaya ain please..) ;-D
 Sampai ms sampai la... tak kemana... kalu ado hok berkene dihati tu berdoa la deh..Mogo2 ore tu tergerok ati nok mghi mitok.. kalu buke dgn hok tu pong, tak po lah..berdoalah mogo ado hok lebih baik ke.. Tuhe tu Maha Penyaye..;-) (Semaa'.. jadi dop ambo kecek klate..huhuhu)
 Nak ckp ganu plok.. hmm.. gitu lah ab ku sekalian.. nok kabor kater, dak yoh la risau, nok ambik skit kt2 mu Z.. nok tangkp gambor konvo dgn baby yer... ameeen.. dak pe lah gane2 pong.. kita same2 doakan yg terbaik...huhuhu...
 Yg penting, persiapkanlah diri kalian, bukan kearah baitul muslim sahaja,
          tapi  ke arah menuju ke daerah yg abadi jugak...:-D
Allahummahasibni hisaban yasira..Ameeen...



Wallahua'llam

Salam Mujahadah,
  Firashatul Jannah
 

p/s : kalau Z kata nak tangkap gmbr konvo ngan baby, sy cukupla tgkp gambr ngan suami je dulu..huhuhu 
 

mm..

Bismillah..(ikhlaskan)

  Kadang2 bila org tu selalu ada, dkt dgn kita, kita bt tak kisah pun..
Kadang2 langsung tak hargai...
 Tapi..
Bila org tu dah tak da baru kita teringat2, terindu2 kat org tu..
      Baru la diri org tu nak dihargai..
 Apa laaaa....
Org lain pun manusia jugak..
  Ada hati
Ada jiwa
 Ada perasaan...

opss.. Awas!! ada kena mengena dgn yg hidup shja..:-p
 Wallahua'llam



Salam Indah,
  Firashatul Jannah

Cute generation

Bismillahirrahmanirrahim...



Cerahnya duniaaa....:-)

Alolololo anak ummi ni... habih dah spaghetti satu kepala...makan elok2 syg...

chaakk... you're sooo adorable..muah



Salam dr Daerah yg Fana,
Firashatul Jannah
 
This Blog Are Protected By Me . DO NOT OPEN MY PAGESOURCE . Full Designed by -Nur Irdina Zakaria-
...